SLİDE İÇERİK
Üyelerden Haberler

KISA ÇALIŞMA PROGRAMI HAKKINDA BİLGİLER

Sayın Sanayicimiz

Hasiad Yönetim Kurulu Başkanımız Sn Hüseyin Bozdağ bugün Büyükçemekce İş Kur Müdürü ile görüşmesine istinaden gündeme gelen "Kısa Çalışma Programı" hakkında duyurular ekte bilgilerinize sunarız. Başvular için Büyükçekmece İşkur Müdüründen detaylı bilgi alabilirsiniz.Başvurular internet ortamında yapılacaktır.Konuyu bilgilerinize sunar Sağlıklı günler ,iyi çalışmalar dileriz.

Saygılarımızla,
HASİAD Yönetim Kurulu Adına Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin BOZDAĞ

İLETİŞİM: Büyükçekmece İşkur Müdürü Sn Hüseyin FAZLI huseyin.fazli@iskur.gov.tr

KÇÖ (KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ)
SORU CEVAP
 
Soru: Kısa Çalışma Ödeneği (KÇÖ) Nedir?
Genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki haftalık çalışma sürelerinin
geçici olarak en az üçte bir oranında azaltılması veya süreklilik koşulu aranmaksızın işyerinde faaliyetin
tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurulması hallerinde, işyerinde üç ayı aşmamak üzere
sigortalılara çalışamadıkları dönem için gelir desteği sağlayan bir uygulamadır. 
Soru: Kimler Başvurabilir?
İşçiler adına “Sadece işverenler” başvuru yapabilir.
Soru: Çalışanlar Başvuru Yapabilir Mi?
Hayır, yapamazlar.
Soru: Başvurular Ne Zaman Başlıyor?
23 Mart 2020 tarihinden itibaren başvurular alınacaktır.
Soru: KÇÖ’nün Süresi Ne Kadardır?
KÇÖ En fazla 3 ay süresince uygulanır. Kısa Çalışmaya sebep olan tehdit ortadan kalkmadıkça 3 ay daha
uzatılması talep edilebilir.
Soru: Kapsamı Nedir?
Sadece
 İşçilere kısa çalışma ödeneği ödenmesi,
 Genel Sağlık Sigortası primleri ödenmesi, hizmetleri sağlanmaktadır.  
Soru: İşyerinde Kısa Çalışma Hangi Durumlarda Uygulanabilir?
İşverenin; genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki çalışma süresinin
önemli ölçüde azaldığı veya durduğu yönünde İŞKUR’a başvuruda bulunması ve İş Müfettişlerince yapılan
uygunluk tespiti sonucu işyerinin bu durumlardan etkilendiğinin tespit edilmesi gerekmektedir.
Soru: İşçinin Kısa Çalışma Ödeneğinden Yararlanabilmesi İçin ;?
 İşverenin kısa çalışma talebinin iş müfettişlerince yapılacak inceleme sonucu uygun bulunması,
 İşçinin kısa çalışmanın başladığı tarihte, çalışma süreleri ve prim ödeme şartlarını sağlamış olması,
 İş müfettişlerince yapılacak inceleme sonucu kısa çalışmaya katılacaklar listesinde işçinin bilgilerinin
bulunması gerekmektedir.
Soru: KÇÖ’den Yararlandırılacak İşçi İçin Arana Şartlar Nelerdir?
İşsizlik Ödeneği Şartları Aranmaktadır. Yani;
 İşçinin KÇÖ başlama tarihinden itibaren geriye dönük son 120 gün sigortalı olması
 İşçinin KÇÖ başlama tarihinden itibaren geriye dönük son 3 yılında en az 600 gün sigorta priminin
yatmış olması
Soru : Kısa Çalışma Ödeneğine Başvurabilmesi için işyerimin önceden İŞKUR’a kayıtlı olması mı gerekir?
Daha önce işyerinizin İŞKUR kaydı yoksa bile şuan İŞKUR kaydı oluşturmanız yeterlidir. İşlemi
www.iskur.gov.tr işveren bölümünden gerçekleştirebilir. Veya bağlı olduğunuz İşkur Hizmet Merkezini
arayabilirsiniz. Daha önce İŞKUR kaydı olan işverenler mevcut İşkur İşyeri Numarasıyla işlem yapabilir.
 
Soru: Ücretsiz izne ayrılan işçi Kısa Çalışma Ödeneğinden Yararlanabilir mi ?
Ücretsiz izne ayrılanlar; KÇÖ ödemesinden yararlanamaz.
2020 Mart ayından önceki aylarda Salgın hastalık tehdidinden farklı bir nedenle ücretsiz izinde bulunanlar ve
bulunmaya devam edenler yararlanamaz. 18 kod Kısa Çalışma Ödeneği eksik prim kodu olanlar yararlanacaktır. Salgın
Hastalık tehdidi nedeniyle 2020 Mart ayı içerisindeki herhangi bir tarihten itibaren, ücretsiz izne ayırmayı düşünen
işveren nisan ayında SGK ya yapacağı prim bildiriminde eksik gün nedeni olarak 18 ( kısa çalışma kodu) kullanmalı.
 
Soru: Doldurulan Formlarda İmza/Kaşe olması zorunlu mu?
Formu bilgisayarda ya da elde doldurduktan sonra mutlaka mavi tükenmez kalemle imzalayıp kaşeleyiniz.
Soru: İşyerinin KÇÖ den faydalanabilmesi için KÇÖ başvuru tarihi olan 23 Mart tarihinden sonra mı
faaliyet azaltma ya da durdurmaya gitmiş olması gerekir?
Hayır, salgın nedeniyle işyerinizin kapanma/faaliyet azaltma tarihini baz alarak başvurunuzu yapabilirsiniz.
Soru: KÇÖ uygulanan işçiler adına işveren SGK aylık pirim ve hizmet belgesiyle eksik gün gerekçesini
hangi kodla bildirmelidir?
18 Kodu (Kısa Çalışma Ödeneği) ile bildirmelidir.
Soru: Birden Fazla İşyeri Ya Da Şubesi Olan İşverenler Hangi İŞKUR Hizmet Merkezine Başvuru Yapmalı?
KÇÖ SGK sicil numarası bazlı bir uygulamadır. Her sicil numarası için ayrı bir talep açılacak ve her talep için
bağlı bulunan hizmet merkezi mail adresine belgeler gönderilerek başvuru yapılacaktır.
Soru: KÇÖ Ödeme Miktarı Nasıl Hesaplanır?
Günlük kısa çalışma ödeneği; sigortalının son on iki aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan
günlük ortalama brüt kazancının % 60’ıdır. Bu şekilde hesaplanan kısa çalışma ödeneği miktarı, aylık asgari
ücretin brüt tutarının % 150’sini geçemez. 
Soru: KÇÖ ödemeleri nasıl olacak?
Kısa çalışma ödeneği, işyerinde uygulanan haftalık çalışma süresini tamamlayacak şekilde çalışılmayan
süreler için, işçinin kendisine ve aylık olarak her ayın beşinde ödenir.
Soru: Çalışanlar KÇÖ Ödemelerini nerden alacaklar?
Ödemeler PTT Bank aracılığı ile yapılmaktadır.




Degerli HASIAD Üyeleri;

27 Mart 2014  tarihinde yapilan genel kurulda sizlerin teveccühleri ile bu göreve seçilmis ve aldigimiz HASIAD bayragini daha iyi yerlere getirebilmeyi hedeflemistik. Yeni yönetim kurulu olarak yola baslarken HASIAD ismininin daima olumlu sekilde gündemde kalmasini  ve dernegimizin bölgemizin saygin sivil toplum kuruluslarindan birisi olmasini saglamak ana hedeflerimizdi.

Görev yaptigimiz iki yil boyunca degisen ve zor sartlarda degiserek , büyüyerek ve sayginligini arttirarak dernegimizi daha iyi yerlere getirmeye çalistik.

Yönetim Kurulumuz iki yillik çalisma dönemi içersinde 90 adet Yönetim Kurulu toplantisi yaparak çesitli kararlar almis, projeler üretmis, bunlarin uygulamalarini takip etmis ve asagida belirtilen hizmetler üretilmistir.

Iki yillik süreçte Dernegimizden  yeni üye aramiza katilmistir. Su an 124 üyesi olan bir dernek olarak çalismalarimiza devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde yeni olusumlarla HASIAD’in bölgede daha etkin bir Sivil Toplum Kurulusu olmasi nedeniyle üye sayimizin arttirilmasi yönünde çalismalarimiz devam edecektir.

Iki yil içinde firma ziyaretinde bulunarak sorunlari dinledik, fikir alisverislerinde bulunduk, isletmeleri gezdik, yeni firmalarla tanistik.

Göreve gelir gelmez Yeni Yönetim Kurulumuzu tanitmak, sorunlarimizi anlatmak ve bu dönem ki projelerimiz hakkinda bilgiler vermek amaciyla sirasiyla idari olarak bagli oldugumuz, Arnavutköy Kaymakami Sn Fikret Dayioglu’nu, Arnavutköy Belediye Baskani A.Hasim Baltaci  makamlarinda  ziyaret ettik.


Devamı...

Duyurular Tüm Duyurular...

Maske Dağıtımı Hakkında Bilgilendirme

 
Değerli Meclis Üyelerimiz

İstanbul’daki işletmelerin maske ihtiyacının bir bölümü dün akşam Ankara’dan İstanbul Valiliğine gönderilmiştir. Dağıtım, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü ve Ticaret İl Müdürlüğü tarafından koordine edilmektedir. Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğümüzün talebi ile bugün Odamızca üyelerimize duyuru yapılarak talep toplanmaya başlanmıştır. Gelen talepler Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne iletilmektedir.
Maske ihtiyacınızı aşağıdaki bağlantıdan Odamıza iletebillirsiniz.

Saygılarımızla

Haktan Akın
Genel Sekreter

https://form.jotform.com/201072307833952

Sokağa Çıkma Yasağında İzin Süreçleri Hakkında Bilgilendirme

 Değerli Meclis Üyelerimiz,

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından Odamıza bugün gelen yazıda; sokağa çıkma yasağı genelgesi kapsamında yer almadığı halde, ihracat bağlantı ve taahhüdü olan firmalar, faaliyetlerine ara vermeleri durumunda büyük zarar oluşturacak imalat sanayi firmaları ile faaliyetlerine devam eden sektörlere girdi ve hammadde sağlayan firmaların sokağa çıkma yasağı olan günlerde faaliyetlerine devam edebilmeleri için, İstanbul Valiliği Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’nün stmistanbulil@sanayi.gov.tr adresine elektronik ortamda müracaat etmeleri gerektiği belirtilmektedir.
Başvuruda; müracaat dilekçesi, sanayi sicil belgeleri ile ihracat siparişlerini gösterir herhangi bir belgenin (sipariş mektubu, sözleşme, proforma fatura vb) belirtilen e-posta adresine elektronik olarak gönderilmesi gerekmektedir.
Başvurular İstanbul Valiliği tarafından değerlendirilecektir
Saygılarımızla,

Haktan Akın
Genel Sekreter